woensdag 11 september 2013

Wel of niet, vervolg...

Vervolg Aarle-Rixtel:

Gevonden!
Terugkijkend naar oude foto’s van deze omgeving, de bijbehorende datum opzoeken en Bingo! Ons geheugen is dus nog prima, zo blijkt.
Nu op weg naar Tilburg. Toen ineens weer niet. ’t Scheelde maar een haar of we zouden de hele dag moeten wachten precies voor het restaurant waar we wilden gaan eten gisteravond. Had ik niet echt erg gevonden overigens.
Vlak voor een hartstikke gesloten brug. Dubbel rood!
“Nee vandaag wordt deze brug niet geopend”, konden we net opmaken tussen al het gekraak in de Marifoon.
“Ja de Marifoon installatie is ook stuk…” hoorden we nog net.
“Er is een monteur onderweg…etc.”
Ik dacht : “Dat wordt dan toch nog ons etentje in het restaurant bij de brug. Via de loopplank en wat hulp van Jaap, zou ik ons schip best makkelijk kunnen verlaten. En we mogen hier helemaal legaal liggen, aangezien de brugbediening defect is. Dus….?”
“Actie” klinkt het ineens uit de mond van mijn liefhebbende echtgenoot.
“De brug doet het weer!”
En voor ik alles in de gaten heb, liggen we los van de kant, motor gestart en hup weer verder.
Vind ik dit jammer? Misschien een beetje. Dit dinertje gebeurt best nog weleens een keertje.



Het is geen Oirschot, maar ook geen Tilburg geworden. Ergens tussen in. Zo’n 30 kilometer vanaf Aarle-Rixtel. Bij sluis IV (Haghorst) voor ons een prachtige aanlegplek. Niet geheel volgens de geldende vaarregels, aangezien het een wachtsteiger is. Wachtsteigers zijn om op een opening van de sluisdeuren te wachten en zijn niet bestemd om er te recreëren en  aansluitend daarna daar te overnachten. Maar we vonden het wel genoeg voor vandaag. Dus we hebben daar toch vast gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten