dinsdag 20 augustus 2013

Eksters

Neerpelt

Dinsdag 



Gisteravond zat ik naar de Motten te kijken die geen kans van overleven hadden in het web rond de lamp. Toen nog interessant, maar ’s morgens vond ik het ineens minder leuk. We zagen vijf eksters af en aan vliegen en smullen van hun lekkers wat her en der op en onder onze fietsen lag, die er in het verlengde van de mast onder stonden. Niet op beeld vast te leggen natuurlijk, wel geprobeerd.
Waarom niet zo fijn? Ze pikten in onze zadels (geen schade) en in mijn regenpak (wel!) die onder de snelbinders (gelukkig behoorlijk) vastzat.
Weinig bijzonders verder vandaag meegemaakt. Vanmorgen heeft Jaap geprobeerd zijn rugpijn kwijt te raken, aardig gelukt intussen.


Vanmiddag hebben we klein toertje door de omgeving gemaakt. Staan dromen bij kleine beekjes en langs veel landerijen, volop met maïsplanten en aardappelteelt.  Dit laatste staat zo te zien echt bijna gereed om geoogst te worden. Zal dan wel druk op de fietspaden worden als die landbouwmachines gaan rijden. En modderig misschien. Lastig om er rustig te blijven fietsen. Ik weet niet of ik me daar op kan verheugen.

Morgen naar Bocholt, eens kijken of ik daar een kapper die me wat lijkt kan vinden. En we gaan daar het plaatselijke brouwerijmuseum bezoeken.  

1 opmerking:

  1. Hoi,
    De Italiaan die op een paar honderd meter van de haven is heeft een geweldige pizza di mare. De winkel toont donker van de straat maar is gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen