dinsdag 23 juli 2013

Fietsen bij 40 Gr...

De Blauwe Kei

(bij Lommel)

Dinsdag 23 Juli
Eigenlijk gebeurt hier te weinig om over te schrijven. Ja het is heet hier. Maar waar niet nu in Europa?
Toch nog een klein leuk feitje te melden. Elke avond komt de havenmeester, een lief joch van zo’n 14/15 jaar oud, misschien net 1 meter 50 hoog, havengeld ophalen. En gisteravond zagen we hem enigszins beteuterd naar een booteigenaar, voor ons aan de kade, kijken en uiteindelijk maar weglopen. 
“Wilde die meneer niet betalen?, “ vroegen we hem.
“Nee, die meneer die belt en hij spreekt Frans geloof ik. En dat versta ik niet.”
Dat hij hem niet verstond dat geloofden we wel. Hij sprak namelijk Duits! Echter geen Frans verstaan, daar keken we wel van op. Iedereen wordt hier toch op school minstens twee talen (Nederlands en Frans) geleerd?
Uiteindelijk werd alles toch nog opgelost, en werd keurig het havengeld betaald. Onze communicatie met de Duitser zorgde er ineens ook voor dat we een beetje oppas zijn voor zijn boot. Tot en met woensdag avond. Hij moest plots naar Aken.
“Für die Arbeit”.
Verhaaltje twee.
’s Morgens hadden we ons voorgenomen op ’s middag te gaan fietsen. Tochtje van zeker 25 km uitgezet en hup op de pedalen. Onder de bomen viel de temperatuur nog mee. Maar vol op in de zon, op het zwarte asfalt….het was zeker 40 graden. ’t Is dat we niet echt veel energie hoefden te leveren, dat doet de accu wel voor je. Maar het voelt wel tropisch aan. Bovendien bleek dat Jaap erg lekker gevonden werd. De ene na de andere steekvlieg nam een “hapje”. En de zalf waar ik over vertelde, werkt hierop niet echt 100%. Met als gevolg: JEUK!!!!!!!!! En slecht geslapen dus, en dit keer niet alleen vanwege de hoge temperaturen ’s nachts.
Mocht iemand denken: “Waarom ga je dan fietsen ….etc.”, dan overtuigd onze bloeddrukken dat wel. Nog nooit zo laag geweest sinds we deze flinke fietstochtjes, voor ons doen dan, maken.



Vanmorgen bijvoorbeeld bij mij:118/79. Ik kan me niet heugen dit ooit zo regelmatig gezien te hebben. Dit is mijn peil van al weken. En idem dito bij Jaap.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten