donderdag 3 oktober 2013

Verlegen ...

Vlietopper haven

(Leidschendam)
Donderdag 
Het “kratten gebeuren” gaat weer gestart worden. Dat betekent dus echt het einde van Zomertoer 2013. Morgenavond slapen we weer thuis. Zal wennen zijn. Al is ons bed hier smaller, niet bepaald zacht te noemen en je moet je vooral niet achterover in laten vallen, zoals thuis, dan zit je onder de blauwe plekken, daarbij het is hier ook kouder, maar …….. toch verkies ik de boot situatie.
Echter eens moet de draad in Voorschoten toch weer opgepakt worden. Jaap heeft trouwens veel plannen voor de winter om het een en ander aan de boot te wijzigen, cq verbeteren. Iets wat al heel lang op zijn lijstje staat en nu zeker aan de beurt gaat komen. Het is veel werk voor hem en zal maanden in beslag nemen. Wat het werk is, vermeld ik hier nog even niet, dit om al te “lastige” vragen te voorkomen.
Intussen heb ik ook een uittreksel van het logboek gemaakt.
Gevaren: 142 uur
Totaal gevaren: bijna 1000 km. De teller stond op 976, maar er zijn een aantal momenten geweest waarop er niets genoteerd werd door de laptop. Bijvoorbeeld door stroomuitval, vergeten de schakelaar om te zetten, of te laat in te schakelen. Dit heb ik zo’n beetje geschat op een kilometer of 25. Dus rond de 1000 km zeker.
Het aantal sluizen heb ik geteld en kwam op: 59, toch ook een respectabel aantal. Met geen enkele die in mijn herinnering, echte problemen gaven. Dit in tegenstelling tot andere jaren. Het weer was dit jaar natuurlijk prachtig te noemen. Het grootste gedeelte van de tijd alleen maar zon gehad, en wat een zalige temperaturen er bij. Misschien af en toen een ietsiepietsie te warm.
Jaap is nu naar huis en gaat kratten verzamelen, lege. En ik ga me vast geestelijk voorbereiden op het vullen ervan…..of te wel douchen en me aankleden.

Nog een dingetje. We hebben genoten van  jullie zo ontzettende lieve reacties tijdens onze reis op onze weblog; iets waar we steeds heel blij en soms heel verlegen van werden ….

1 opmerking:

  1. Beste mensen
    Wij volgen jullie journaals al een aantal jaren. Hartstikke leuk en informatief. Ook wij zijn nog onderweg en gaan de 12e naar huis voor de winterstop. Wij wensen jullie veel gezondheid en mijn naamgenoot suc6 met het klussen aan de boot.
    M.v.g.
    Janny en Jaap, m.j. Secundo
    http://www.janny-en-jaap.com

    BeantwoordenVerwijderen